Bezpieczeństwo w parku trampolin.

Bezpieczeństwo to jedna z podstawowych rzeczy o którą musisz zadbać, podczas korzystania z parku trampolin. Nasza profesjonalna kadra trenerów dokłada wszelkich starań, aby nasi goście czuli się bezpiecznie i świetnie się bawili. Ważne jest jednak, abyś i ty zapoznał się z panującymi, podstawowymi regułami i naszym regulaminem. Pozwoli ci to uniknąć niepotrzebnych kontuzji. ☺

10 zasad bezpieczeństwa, które musisz znać!
  1. Nie wchodź na trampolinę w butach, bądź w śliskich skarpetkach.
  2. Nie spożywaj jedzenia ani picia podczas korzystania z trampolin.
  3. Nie próbuj skakać na główkę, robić salt ani innych skomplikowanych akrobacji bez asysty i wskazówek trenera.
  4. Na teren trampolin nie wnoś żadnych zbytecznych przedmiotów. Dla lepszego komfortu i luzu zostaw rzeczy zbędne w szafce, w szatni.
  5. Nie zeskakuj z innych przedmiotów na trampolinę, bądź z trampoliny na inne przedmioty.
  6. Zdejmij wszelką biżuterię, ponieważ możesz nią zranić siebie lub kogoś innego.
  7. Staraj się kończyć skoki na ugiętych nogach, co pozwoli na większe kontrolowanie skoków.
  8. Na jednej trampolinie najbezpieczniej jest skakać pojedynczo.
  9. Pamiętaj! Jeżeli chorujesz na kręgosłup, lub masz problemy z kośćmi oraz stawami, skakanie na trampolinie jest niebezpieczne, i może pogłębić twoją kontuzję.
  10. Maksymalna waga dopuszczalna 150kg.
Rozgrzewka

To podstawowy krok, aby rozgrzać nasze zastałe mięśnie, które dawno nie doświadczyły wytężonego wysiłku. Często popełnianym błędem jest rozpoczynanie morderczych ćwiczeń bez rozgrzewki. Konsekwencją mogą być bole stawów, mięśni i poważne kontuzje.

Bieg ręczny :

Stań prosto. Ręce muszą być zgięte pod kątem prostym. Zacznij w miejscu pracować rękoma tak, jak w czasie biegu. Dłonie wędrują na wysokość mostka, natomiast ręce przekraczają linię pleców. Rób tak przez 60 sekund.

Skip A i Skip C :

Podczas wykonywania Skipu A musisz stanąć prosto. Następnie podnieś kolano jak najwyżej, ręce pracują tak, jak podczas biegu. Stopa którą podnosisz, musi pozostać równoległa do podłoża. W Skipie C musisz obijać piętami pośladki. Przeznacz na każdy skip minutę.

Wymachy rąk :

Stań w lekkim rozkroku. Wymachuj rękami na przemian w górę oraz dół. Powtarzaj tę czynność przez 30 sekund. Nadal stojąc w lekkim rozkroku rozpocznij pracować rękoma na bok. Pamiętaj o tym, aby ręce były cały czas prostopadle do ciała.

Krążenie tułowia :

Stań w lekkim rozkroku. Ręce wyciągnij ku górze, złącz dłonie. Wykonaj krążenie tułowiem raz w lewo raz w prawo. Ćwicz tak przez 60 sekund.

Rola Trenera

Kiedy już rozgrzałeś mięśnie i ciało, czas na wysłuchanie rad trenera. Zapewne najpierw on sam zademonstruje swoje umiejętności i triki a następnie wyjaśni Tobie krok po kroku, jak bezpiecznie wykonać ewolucje na trampolinie.

Trenerzy pełnią znaczącą rolę zarówno w zakresie bezpieczeństwa każdego uczestnika, jak i poszerzaniu jego umiejętności (zarówno początkujących jak i zaawansowanych skoczków).
Podczas nauki będziesz asekurowany tak aby żadna krzywda się Tobie nie stała. Trenerzy będą czuwać nad przestrzeganiem zasad obowiązujących w parku i przy okazji będą fikać razem z Tobą!
Z pomocą trenerów SKOKOLOCO twoje fikanie na trampolinach będzie znacznie ciekawsze.
Oboje będziecie się świetnie bawić ale pamiętaj, w kwestiach spornych to do trenera należy ostatnie słowo!