Wszystko co powinieneś wiedzieć o Jumping Fitnessie

Czym charakteryzuje się Jumping Fitness? Gdzie można go uprawiać? Czy jest to bezpieczne dla osób w każdym wieku? Dzisiaj bez żadnych ogródek postaramy się przybliżyć wszystkim co tak naprawdę kryje się pod nazwą „Jumping Fitness”.

Być może kiedyś ta nazwa obiła się wam o uszy. Może słyszeliście o tym któregoś ranka z popularnych programów śniadaniowych, bądź nawoływała do tego jakaś znana trenerka fitness? Bo przecież to takie modne, bo na czasie, bo dlaczego dorośli nie mogą poczuć się jak dzieci? Otóż to…

Tylko czym charakteryzuje się ten cały „Jumping Fitness”? To faktycznie chodzi tylko o skakanie na trampolinie?

Co to jest Jumping Fitness?

Jumping fitness to jak się okazuje, nie tylko skoki na trampolinie w górę i w dół. To nowy trend w fitnessie inaczej znany jako trening cardio. Polega on na wykonywaniu całego szeregu ćwiczeń stworzonych z myślą o trampolinie. W Polsce taki typ treningu jest coraz  bardziej popularny,  w Stanach Zjednoczonych i innych państwach Europy – robi furorę. Można go uprawiać w domu, w salach gimnastycznych oraz parkach trampolin. Samemu, z przyjaciółmi bądź pod okiem trenerów.

Wszystkie te ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki – energicznej bądź wolniejszej w zależności od intensywności treningu. Możemy lekko się kołysać na trampolinie, bez wybijania się w górę lub nieco przyspieszyć i uprawiać bieg w miejscu, tańczyć, bądź po prostu najzwyczajniej w świecie skakać ku górze. Możliwości aktywności na trampolinie jest wiele, ale najważniejsze jest to, że przy każdym takim wysiłku spalamy masę kalorii.

14448779_1789263204618906_5038126380467485592_n

Jakie efekty daje Jumping Fitness?

Przeważnie godzinne zajęcia na trampolinie sprawiają, że spalamy do 1000 kcal. Wszystko zależy od tego, jakie tempo narzucamy sobie podczas treningu. Skoki stymulują procesy trawienne, dzięki czemu nasz metabolizm działa sprawniej. W taki sposób uwalnia się znacznie więcej toksyn z organizmu. Zauważymy znaczną poprawę kondycji i koordynacji ruchowej. Treningi wzmacniają nasze serce, poprawiają prace układu krążenia, zmniejszają ciśnienie krwi i są genialną alternatywą dla ludzi, którzy potrzebują rehabilitacji po problemach z mięśniem sercowym. Podczas ćwiczeń dotleniane zostają tkanki, pojemność płuc się zwiększa a to prowadzi do zwiększenia wydolności organizmu. Ponadto jest to świetna atrakcja, dlatego dobra zabawa przy skokach na trampolinie jest gwarantowana.

Kto może uprawiać Jumping Fitness?

Ta dziedzina sportu stworzona jest dla każdego, kto chociaż przez chwile chce poczuć się jak dziecko i w końcu zadbać o swoje zdrowie. Nie ma różnicy czy masz 10, 20 czy 30 lat bo każdy jest mile widziany. Parki trampolin dwoją się i troją aby poszerzać swoją ofertę dopasowaną dla różnych kategorii wiekowych.  Wystarczą tylko dobre chęci i odrobina samozaparcia aby coś zmienić w swoim życiu. Musisz jednak pamiętać, żeby zapoznać się z informacją o przeciwwskazaniach i wykluczyć, czy nie cierpisz na choroby stawu skokowego, kolanowego lub układu krążenia. Wtedy może być to niebezpieczne dla twojego zdrowia.

ewa-photography-com-1-6

Jak zacząć trenować Jumping Fitness?

Wszystko zależy, czy chcesz się powołać na wyspecjalizowaną kardę trenerów czy też robić to samodzielnie w zaciszu domowym. Jeżeli chodzi o pierwszą opcję, to według nas jest to najlepsze wyjście dla początkujących. Kadra trenerska jest świetnie wyszkolona w dziedzinie fitnessu, dlatego od pierwszych zajęć są w stanie dopasować ofertę pod twoje możliwości. Dodatkowo jeżeli będziesz prowadzony przez kadrę specjalistów, działa tutaj wzajemna motywacja oraz masz pewność, że nie zrobisz sobie krzywdy. Inaczej mogłoby to być, kiedy zaczynasz treningi na własną odpowiedzialność w domu. Jeżeli koniecznie chcesz zacząć sam to pierwszym krokiem jest po prostu znalezienie trampoliny, która będzie dla Ciebie odpowiednia. Przede wszystkim musi być wykonany z dobrych materiałów. Jeżeli zaopatrzysz się w sprzęt gorszej jakości nie posłuży on Tobie długo, a co gorsza możesz zrobić sobie krzywdę, jeżeli sprzęt ulegnie zniszczeniu. Pamiętaj jednak – czego się nie robi dla zdrowia, co Ci szkodzi zaryzykować? A może skakanie stanie się twoją pasją na całe życie?