8 trików aby przestać podjadać między posiłkami!

Ciągle zastanawiasz się, dlaczego zamiast chudnąć – tyjesz? Nie możesz chodzić do supermarketów, bo do twojego koszyka wrzucasz pełno niezdrowych przekąsek, bez których nie możesz się obejść? Tak naprawdę istnieje wiele sposobów na to, aby się od tego uwolnić i wcale nie będzie to dla Ciebie takie trudne jak sobie wyobrażasz. Poznaj kilka sposobów na to, jak nie podjadać w czasie dnia!

Jedz więcej w ciągu dnia

Tytuł może być odbierany dwuznacznie, jednak nie chodzi tutaj o wielkość porcji, a o jego częstotliwości. Jeżeli odczuwasz głód i sięgasz po batonik to znaczy, że odczuwasz potrzebę przyjęcia jeszcze większej dawki energii. Szczególnie często dotyka to każdego pod koniec dnia, po godzinie 20:00 kiedy w organizmie spada metabolizm. Wychodzi na to, że musisz jeść znacznie częściej w ciągu dnia, a zdecydowanie zmniejszyć ich porcje. Dodatkowo najlepiej jest to robić o stałych porach, aby przyzwyczaić organizm do regularności dzięki czemu będzie lepiej pracował.

Zamień złe nawyki na te dobre

Jeżeli z przyzwyczajenia zamawiasz ciasto do kawy, albo odczuwasz, że chciałbyś zjeść coś słodkiego możesz skutecznie oszukać swoje kubki smakowe. Zamień słodycze na słodkie owoce. Aby je sobie uatrakcyjnić, pokrój je na drobne kawałki i wybieraj kolorowe, którymi będą mogły nacieszyć się również twoje oczy.  Twój organizm na pewno w przyszłości Tobie za to podziękuje!

Organizuj swoje posiłki

Jak często wstajesz za późno do pracy, zapominając zabrać ze sobą zdrowego drugiego śniadania? I jak często kończy to się tym, że stoisz w supermarkecie przy kasie z niezdrowymi przekąskami? Brak czasu również może wpływać na twoje nawyki, dlatego aby temu zapobiegać należy przygotowywać sobie wszystko za wczasu. Podczas odczuwania największego głodu, jesz bardzo szybko, co jest wielkim błędem. Dlatego bardzo często w taki sposób się przejadamy, bo do mózgu nie trafia jeszcze informacja, że żołądek ma już dość. Dlatego drugie śniadania i posiłki należy organizować za wczasu, jedząc je powoli i nie łapczywie.

Wypełnij swój czas wolny

Często jest tak, że nie mając co ze sobą zrobić zaczynamy podjadać. Nie mają ekscytującego życia, zaczynamy wypełniać je sobie dobrym jedzeniem, tłumacząc sobie że to jedyna przyjemność… Nie rekompensujmy sobie monotonii jedzeniem – zamieńmy jedzenie na ruch! Zacznijmy robić coś dla siebie i swojego życia. Postawmy na spacery po parku, wizytę w parku trampolin lub wyjście z kolegami czy koleżankami.

Nie pij alkoholu na pusty żołądek

Alkohol wzmaga odczucie głodu, dlatego najlepszym sposobem będzie zjedzenie kolacji obfitej w białko, która jednocześnie nie sprawi że będziesz czuł się pełny aby w późniejszym czasie spokojnie zasnąć. Staraj się też nie przesadzać z alkoholem, bo oprócz wielkiego głodu może spotkać Ciebie kaca, który sprawi że nie będziesz czuł się najlepiej na drugi dzień.

Nie jedz „oczami”!

To również jeden z częstych błędów podczas robienia zakupów. Przed wyjściem należy sprawdzić, czego tak naprawdę potrzebujemy. Dodatkowo na zakupy nie należy wychodzić na przysłowiowego „głodniaka” ponieważ będziemy chcieli kupić wszystko na raz! Staraj się robić zakupy na bieżąco i na spokojnie. Przemyśl, czy tak naprawdę chcesz kupić chipsy

Pij więcej płynów<

Skutecznym rozwiązaniem, aby wyciszyć swój głód a zarazem uspokoić żołądek będzie picie gęstych soków lub dużej ilości wody. Dzięki temu twój organizm oczyści się z toksyn, dostarczy sobie potrzebne witaminy a ty nie będziesz tak mocno podjadać.

Utrzymanie świeżego oddechu

To potwierdzone naukowo! Po umyciu zębów odczuwamy świeżość oraz miętowy posmak dzięki czemu nie mamy ochoty podjadać aby zachować świeży oddech jak najdłużej. W razie potrzeby najlepiej jest mieć przy sobie miętowe dropsy lub gumę do żucia. Dodatkowym atutem tego triku jest fakt, że oprócz rezygnacji z podjadania wpłyniesz też pozytywnie na stan twojego uzębienia.